Kick off

2010.02.11. 11:05

Németesek kedvéért a kick off kezdőrúgást jelent, azaz jelezni szerettem volna, hogy elkezdtem saját blogomat. Kétszer már írtam blog bejegyzést, de nem a sajátomba, hanem vendégművészként hugicám blogján. Egy rövidet kulináris témában és egy sportosat. Most elérkezettnek láttam az időt, hogy egy saját blogba vágjak bele. Alapvetően arra gondoltam, hogy ezt a sportos témát folytatom - merthogy rendkívül sportos vagyok - és megosztom ezzel kapcsolatos gondolataimat a nagyérdeművel. A sportról szóló bejegyzésemet 2008. júliusban írtam, bárki beláthatja, itt az ideje, hogy beszámoljak a fejlődésemről, gondolom, már mindenki várta.

Fanatikus barátomnak, Gabennek köszönhetően - aki autókereskedő, de valamilyen titokzatos okból mentes a szakma sztereotípiáitól, például idegenkedik a nemesfémektől és a tetoválástól - azóta beléptünk egy triatlon sportegyesületbe, a budafoki BMTE triatlon szakosztályába (http://budafoktriatlon.blog.hu/). Szóval most már szervezett keretek között próbálunk készülni a megmérettetésekre, bár edzéslátogatást tekintve valószínűleg nem mi vagyunk az edzők álma. De hát nem könnyű munka (mondjuk az nekem most pont nincs), család, gyerek(ek) mellett 40 év felett minden edzésre eljárni. Aki ellátogat a BMTE blogjára, láthatja, hogy az edzésterv nem gyerekjáték, gyakorlatilag minden nap van/lenne egy edzés, sőt inkább kettő.

2009-ben vágtunk bele igazán ebbe a szép sportba, és azóta túl vagyunk már jónéhány veresenyen, amelyek némelyikéről terveim szerint beszámolok majd. Valahogy a blog címe is ehhez a sportághoz kapcsolódik - a sport hazai ikonja, Kropkó Péter írta könyvében (Megtettem, mert elhittem), hogy ő évente csak egyszer vasember, amikor felkészülése csúcsán van az Ironman előtt, minden más napon csak bádogember. Hát így vagyok én is ezzel a dologgal, azzal a különbséggel, hogy nekem még nem sikerült vasembernek éreznem magam egy versenyen sem... sőt néha még a bádogemberségemben sem vagyok bizonyos. Egyébként a meggyőződésem, hogy ez a világ legdrágább sportja. Eleve ott kezdődik, hogy ugye, ez három sportágból tevődik össze: futás, kerékpározás, úszás. Ez azt jelenti, hogy mindegyik sportágból fel kell szerelkezned, lehetőleg minőségi cuccokkal, ha komolyan gondolod. Lehet(ne) nem minőségi (értsd: 'ócsó') felszerelést is venni, de nincs értelme. Hadd írjak néhány példát a teljesség igénye nélkül. Egy jó minőségű futócipő (ami alap) 15-20 ezer forintnál kezdődik, és 35-40 ezer körül vannak a csúcsmodellek. Na most egy közepes felkészüléssel és versenyzéssel ez egy, max másfél év alatt gallyra megy. Persze érdemes két futócipőt tartani, mert az egyiket dzsuvás időben használod, a másik a gála. Ehhez jön még hozzá a futóruházat, minden időre és évszakra. Csak nemrég jöttem rá, hogy például a speciális futózokniknak mekkora szerepük van ebben a sportban. Akkor ott van a bicikli kérdése. A speciális triatlonos, időfutam kerékpárok akár több millió forintba is kerülhetnek, de használható országúti kerékpárt sem érdemes venni 300 ezer forint alatt. Nem azért, mert akkor nem vagy elég sznob, hanem mert két hónap múlva rájössz, hogy tévedtél a 100 ezer forintos bringáddal. Na most biciklihez meg kell venni a megfelelő ruházatot, pedált, cipőt, sisakot, kulacsot, etcetera, etcetera. Azt gondolná az ember, hogy az úszásra elég egy gatya, oszt kész, de ez tévedés, kedves barátaim, elég, ha arra gondolunk, hogy egy speciális neoprén ruha, amit a versenyek egy részén használni kell, 50-60 ezer forint környékén van. És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy ez egy olyan teljesítménysport, amely közben enni és inni kell, hiszen a távok java része - talán a legrövidebb sprint táv kivételével (sprint táv: 750 m úszás, 20 km kerékpár, 5 km futás) - megköveteli, hogy utántöltsd az elégetett táplálékot és folyadékot, ezért "kötelező" a táplálékkiegészítők, energiaszeletek, izotóniás italok folyamatos vásárlása. És nyugodtan idesorolhatjuk még az utazási költségeket, hiszen a Vasi Vasemberre is le kell jutni valahogy, és a nevezési díjakat is.

Bevezetésnek egyelőre ennyit, legközelebb írok néhány versenyről, amelyet együtt szenvedtünk élveztünk végig Gaben barátommal.

A bejegyzés trackback címe:

https://badogember.blog.hu/api/trackback/id/tr611748873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vob_ral 2010.06.07. 22:52:18

Tetszik az írás.
Várom a további bejegyzéseidet!:P

A 100ezer forintos bringához pedig annyit, hogy jó helyen kell keresgélni, és a saját példámból kiindulva, 140ből is kijön egy szerethető gép.:)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.01.24. 08:27:26

Ja szerintem is lehet olyan 140 körül jót venni.

Kb ott van egy határ.

Inkább arról van szó, hogy ha egy nagyon korrekt kis 140-es gépről akarsz váltani később, akkor pl nem érdemes (újonnan)400 ezer alatt semmit sem venni, mert minimális lesz a különbség az előzőhöz képest ár/teljesítményben.

Egy merida warp4 az olyan 380, kb oda érdemes váltani egy jó kis tiagra-s, xenon-os aluvázas bringáról.

(bár az emberek 90%-a számára bőven elég már az alap is)

David Brent 2011.01.24. 08:37:44

Hát igen, de ez már csak a 'lehetett volna' kategória, végül vettem egy Merida 905-öst 240 ezerért... De innen majd csak egy tényleg komoly gépért fogok váltani. A korábbi KTM trekking bringához képest ez ég és föld...
süti beállítások módosítása